donderdag 6 januari 2011

Melchior, Balthasar en Caspar



Vandaag kwam papa superenthousiast thuis met een taart en een kroon. Hij begon Lehla meteen het bijpassende lied aan te leren en legde het principe achter kroon en boon uit. Mij was Driekoningen totaal ontgaan. Sinds ik in zwangerschapsverlof ben ben ik alle besef van tijd en ruimte een beetje kwijt. Het deed me dus wel plezier dat Jim eraan gedacht had, aan Lehla ook trouwens.
Lehla's avondeten kon niet snel genoeg naar binnen gewerkt worden en ze was ook extreem flink omdat ze wist dat ze zo een stukje van de taart kon krijgen en misschien wel koning mocht worden. En inderdaad, ze vond de boon ( een groot stuk porselein met een kroontje op) na veel gewroet van ons in de taart ( anh ja, want de boon moest en zou bij haar terecht komen).

Soit, dit alles om te zeggen dat Flo haar eerste Driekoningen achter de rug heeft. Niet dat ze er haar ook maar iets van aangetrokken heeft hoor. Alhoewel, natuurlijk moest de kroon ook is op Flo's hoofd gezet worden... En je kan zien op de foto's dat het super vond. Ik denk dat dat kind zich vaak afvraagt 'waar ben ik hier toch terecht gekomen?' Maar 't is hier best plezant ze.

Flo heeft trouwens nog een primeur achter de rug vandaag. Ze is samen met haar grote zus in het bad gegaan. Lehla wil sinds Flo hier boven in het klein badje gaat ook niets liever dan na haar zusje in datzelfde bad gaan. Makkelijk voor ons en plezier voor beide zussen. Maar Flo plast heel graag in haar handdoekje als ze net uit bad komt en dan hangen we haar terug even in bad met de poep. Gevolg: de twee zussen samen in bad. Lehla was zo fier als ne gieter en ik denk dat Flo het ook wel fijn vond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten