dinsdag 18 januari 2011

De Geert

Vandaag is Lehla voor het eerst naar de kapper geweest. Kapper Geert wist ons meteen te vertellen dat we veel te lang hadden gewacht om met het ik-ben-moe-van-school-en-dus-vree-ambetant-monster naar hem, of een andere kapper, te gaan. Lehla's haar was er erg aan toe en moest dus erg kort geknipt worden, aldus Geert. Op de vraag of ze dan een 'jongenscoupeke' ging krijgen knikte hij ja dus ik had er geen goed oog in. En plus was het ook niet slim om die vraag te stellen waar Lehla bijzat natuurlijk, maar daar was ik ook wel achter toen haar gezicht veranderde van 'jeej, de kapper' naar 'stomme kapper, ik trek hier de grootste pruillip die ik kan trekken.' Hoeveel ik ook probeerde'o, zo mooi' of ' het valt wel mee', Lehla moest en zou de kappersshort uitkrijgen en heeft wel 20 keer herhaald dat zij het NIET MOOI vond. Lang leve de pedagogische aanpak van de mama. Gelukkig moet ik op school geen kleuters opvoeden maar gewetensloze pubers die mijn domme uitspraken en vragen al lang niet meer opmerken.
En toch vind ik dat het resultaat echt wel meevalt hoor, maar de foto's doen de Geert een beetje oneer aan. Het is dan ook niet gemakkelijk om Lehla op de foto te krijgen na een vermoeiende schooldag.

voor

na







Verder gaat alles uitstekend met Lehla. We beginnen steeds meer verhaaltjes te horen van de klas, al zijn het banale dingen als 'ik heb in de zandbak gespeeld en met de potjes'. Ze gaat nog steeds graag, heeft nog geen ongelukjes gehad ( een goed teken want bij de overgang naar de nieuwe onthaalmoeder deed ze erg vaak in haar broek) en ze weent enkel als ze tijdens de middagpauze een aantal keer naar het toilet moet.

En ons Flo'ke? Wel, met Flo gaat ook alles supergoed. Ze is nog steeds haar flinke zelve maar weent ook al om aandacht nu. Als mama uit haar gezichtsveld is verdwenen begint ze te krijsen en als ze mama terug ziet tovert ze een glimlachje op haar bolle gezichtje. Ze begint ook echt luidop te lachen en heeft vandaag voor het eerst geschaterd. Als ik volgende keer de camera wel op tijd vast heb post ik zeker eens een filmpje van dat guitige lachje.

1 opmerking:

  1. hmmm. dat coupeke van lehla kom ik binnenkort eens bewonderen maar kinderen knippen is - volgens de verhalen van mijn pa dan toch - idd ni simpel. trouwens, dat groeit weer snel bij eh! :-p

    en de flo, die blijft precies maar groeien! zo n flinke meid met idd een prachtige guitige blik. kirren en lachen deed ze al, nu ook al schaterlachen! schitterend!

    en om aandacht krijsen... oei. da s minder; maar hopelijk maar een fase?

    dikke bees en tot binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen