vrijdag 11 maart 2011

Rijbewijs, stap 1

Gisteren ben ik vlug mijn theoretisch rijbewijs gaan doen ( echt zo tussen de soep en de patatten, na het ontbijt vertrekken en op tijd terug zijn om het middageten te maken ) en ik ben geslaagd. Kan er echt nog niet goed van over want ik was ervan overtuigd dat het niet ging lukken. Je concentreren op het 'autorijden van A tot Z' is niet zo evident als de twee dochters thuis zijn. 
Na bijna 30 jaar heb ik eindelijk de goesting gevonden om eraan te beginnen en begint het ook eindelijk te kriebelen om met de auto te rijden, niet voor mezelf maar wel voor de meisjes.
Ikzelf blijf wel trouw met de fiets en de trein naar Vilvoorde gaan, of is dat wat iedereen zich voorneemt als ze nog geen rijbewijs hebben?  

T is hier ondertussen echt beginnen 'lenteren', zalig. Ik weet niet of dat gevoel enkel mij overvalt, maar er is iets met de lente. Het is een geur of zo die dat gevoel bij mij triggert, en dan word ik instant vrolijker en heb ik zin om te kuisen. ( Jawel, kuisen, ikke.) Alleen jammer dat er nog zoveel andere dingen moeten gebeuren, anders zou ons huis hier nogal blinken...
Ik had me tijdens de krokusvakantie weer veel te veel voorgenomen maar de achterstallige was ligt er nog, de lessen zijn nog niet gemaakt, de kleerkasten zijn nog niet opgeruimd,... Ik heb wel mijn theoretisch rijbewijs, Flo eet fruitpap, het huis is vrij proper en ik heb vooral genoten van de week met mijn meisjes. En zeg nu zelf, wat is het belangrijkste?


2 opmerkingen:

  1. wat een leuke foto! Btw op den deze vind ik de zusjes meer op elkaar lijken dan op die andere! iedereen straalt en lacht: super!

    haha, het theoretisch rijbewijs is een feit! nu nog het rijden zelf he. al begonnen? wie doet het nu? uw ma? en jimme, is hij zijn lesskills nog niet aan het testen op u? Trouwens, hoe zit het met dat plan? om nog bij te studeren en leerkracht te worden?

    kuisen? hmmmm... de lente is er inderdaad ideaal voor. misschien zit dat in ons genen. als de lentegeur (voor mij is het idd de geur!) er aan komt, beginnen vrouwen te kuisen. of toch goesting te krijgen. ;-P

    ***

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rijbewijs met Dirk, de vriend van Tine. Hij gaat me echt de basis leren en dan mag ik eigenlijk met iedereen die al 8 jaar een rijbewijs heb rijden... Jim zijn plannen zijn wat opgeborgen omdat hij eerst werkloos moet zijn om die cursussen gefinancierd te mogen doen en dat is hij niet van plan.

    BeantwoordenVerwijderen